Til deg som bor på hybel på Byremo!

Vi rådgivere på Byremo vgs. arrangerte onsdag, 6.september, en informasjonskveld for våre elever som bor på hybler. Vi har hele 22 elever som bor på hybler rundt forbi i nærmiljøet, og det kan være vanskelig å finne ut av hvilke aktivitetstilbud som finnes i miljøet. Derfor inviterte skolen også inn representanter fra ulike lag og foreninger som kunne orientere og fortelle litt om hva deres lag/forening holder på med.

Alle lag har sine egne facebooksider hvor elever kan få informasjon når aktivitetene avholdes. Ofte er det å søke på Grindheim idrettslag, Grindheim ungdomslag eller Grindheim skytterlag. I tillegg kan man også søke på Byremo musikkverksted som holder til i kjelleren på Byremo ungdomsskole.

En kort oppsummering av aktivitetene er:

Mandag: Grindheim skytterlag har trening i kjelleren i Byremohallen. Inngangsdøra er den samme som til styrkerommet.

Oppstart om ett par uker til, men fra uke 41 (etter høstferien) er de i gang fra ca. kl.17:30. Eleven kan få en «prøvetime» for å se om dette er en aktivitet man har lyst til å begynne med. Ellers betaler man ett medlemskap på 150,- kr. og ca. 1,- kr. pr.skudd. Gevær og jakker, hørselvern mm kan du få lånt av skytterlaget.

Samme kveld er det også fotballtrening – åpen klasse. Arrangør er Grindheim idrettslag. Også her kan man få en prøvetime for å se om du trives i aktiviteten og miljøet.

Grindheim Idrettslaget ønsker at du betaler medlemskap for å sikre deg en forsikring hvis man skal være uheldig å få skade av betydelighet.

Det er også mulighet å opprette et medlemsskap i treningsstudiet i Ballhallen. Du kan få en prøvetime også her, men medlemsskapet koster litt. Priser og tidspunkter på Idrettslagets aktiviteter finner du på Facebook.

Tirsdag: Denne dagen kan brukes i styrkerommet eller melde deg som en besøksvenn hos Frivilligsentralen v/Jorunn Flottorp. Det er bare å ta kontakt. Hun holder til på baksiden av Byremo omsorgssenter.

Ellers er der sikkert andre aktiviteter som kommer i gang i løpet av høsten så det er bare å følge med på FB eller informasjons TV’n på skolen.

Onsdag: Grindheim Ungdomslag har åpent hus i Gaulevika. Der kan du få gratis pizza og saft, eller kjøpe brus, sjokolade mm. Du kan spille div. spill, eller høre på musikk og treffe venner. Oppstart skjer om kort tid, og tidspunktet er fra ca. kl.18:00. Følg med på Ungdomslagets FB-side, og på skolens TV-skjermer.

Torsdag: Skolen hadde også besøk av Bente Skeibrokk fra Lyngdal Røde Kors. Hun ønsker å starte opp med aktiviteter for ungdom innenfor Røde Kors sitt arbeid, og tenker å treffe dere på en torsdagskveld. Her kan dere selv komme med innspill på kurs eller noe du som elev føler kan være greit å lære noe mer om. Eks. førstehjelpskurs, skredfare kurs mm. Det er bare å komme med innspill. Det skal henge en liten plakat på oppslagstavla ved kantina på skolen som kan gi mer informasjon til deg som elev.

Musikkverkstedet på Byremo ønsker å starte et elevband. Kan du spille eller synge så ønsker Sverre Flottorp (som jobber

på skolen) å ha kontakt med deg. Har du lyst til å være med så er det lurt å snakke med Sverre direkte. Da kan dere avtale møtetidspunkter, musikktrening mm. Hvis du er usikker på hva du har lyst til, så er det også lov å komme å se hva musikkverkstedet har å by på. Musikkverkstedet har holdt på i over 30 år, så her er masse gode og erfarne mennesker rundt dere som kan hjelpe til. Musikkverkstedet kan stille med Ann Kristin Eikeland som instruktør en gang i uka. Hun har vært med på The Voice, og kan sikkert gi deg masse gode tips og innspill. Her er det bare å stille opp!

Vi avsluttet kvelden med å registrere deg som kom denne kvelden med navn og telefonnummer. Årsaken til registreringen er at Sverre Flottorp kan tenke seg å gjøre noen aktivitet med deg som bor på hybel. Det kan være f.eks. være en bowlingtur,kinotur e.l. Du som elev kan komme med innspill, og aktiviteten vil skje på en ettermiddag i en ukedag.

Du som er registrert fra hybelkvelden vil da få en sms på telefonen din fra Sverre når det begynner å skje noe.

For deg som IKKE var med denne kvelden, men som bor på hybel, så kan du registrere deg ved å kontakte Sverre, eller komme innom oss rådgivere. Så fikser vi dette.

Håper du som bor på hybel fikk ett bedre innblikk i hva som skjer i bygda, og kan trives enda mer om ettermiddagene hvis du finner en aktivitet å holde på med.

Vi ønsker deg ett godt skoleår, både på dagtid og kveldstid, på Byremo.

Hilsen rådgiverne ved Byremo vgs