Ambassadører for trafikksikkerhet på skolen

Byremo vgs. har tre TS-ambassadører for trafikksikkerhet skoleåret 2023-24. Alle tre jenter går på Vg2HEA. Det er Mari Oline Refsnes, Ida Fuglestveit og Katrine Engeli.

Tre jenter står i grønn genser med logo fra trafikksikkertsprogrammet. foto - Klikk for stort bildeTS-Ambassadører Anita Christensen

Som ambassadører vil jentene lære mer om trafikksikkerhet, samarbeid, planlegging, ledelse og om å formidle et budskap. Jentene har en ansvarsfull jobb å gjøre sammen med dere medelever, og mye handler om holdningen vår i trafikkbildet. Vi var alle på kurs i Lyngdal, 14.september, for å lære mer om jobben og rollen vår, og i tillegg fikk vi tips og ideer på aktiviteter vi kan gjøre sammen med resten av elevene på Byremo vgs.

Skolens kontaktperson som TS-ambassadør er rådgiver Anita Christensen. Anita skal bidra med tilrettelegging og koordinering av aktiviteter når det trengs, men ellers er det Marie Oline, Ida og Katrine som er ansvarlig for gjennomføringen. Vi håper at aktivitetene som kommer i løpet av skoleåret blir godt tatt imot hos dere medelever. Her er det både konkurranser og informasjon om trafikksikkerhet som er en del av aktivitetene. Vi jobber også tett med andre aktører som jobber med trafikksikkerhet på Agder. Det er Politiet, Vegvesenet, Nullvisjonen Agder, Trafoen 18pluss, Trygg Trafikk og Agder Fylkeskommune.

Ønsket er at TS-ambassadørene skal komme rundt til hver klasse i løpet av høsten for å presentere seg og fortelle om arbeidet sitt. Sitter du med en god ide på aktiviteter, så del den gjerne med jentene. Ellers er det ikke lenge før det kommer noe som alle kan være med på, så vær aktiv og delta. Premier vil der alltid bli. Store eller små, så det gjelder å lese på plakatene som dukker opp rundt forbi i skolebygget når TS-ambassadørene setter i gang.

Lykke til alle sammen!